CZYNNOŚCI PIELĘGNACYJNE, LECZNICZE I OPIEKUŃCZE

PLANY OPIEKI

OPIEKA DOMOWA
- jak się do tego zabrać?

Plany opieki są ważne w praktyce opiekowania się osobą chorą. Poszczególne choroby i stany pooperacyjne stawiają określone wymagania w procesie powrotu do zdrowia. Wypracowane przez lata i poparte doświadczeniem oraz stale aktualizowane standardy mają za zadanie wskazywać dobre i korzystne praktyki w opiece nad chorym w przebiegu konkretnej choroby. Stworzone są w celu ujednolicenia postępowania medycznego i stanowią dla pracowników ochrony zdrowia zestaw zagadnień ogólnej i szczególnej opieki nad chorym w procesie leczenia. Dzięki nim opiekunowie mogą lepiej zrozumieć stan podopiecznego i tego co się z nim dzieje, a także jakie są wyznaczniki zdrowienia. Powinni oni jednak konsultować i wdrażać czynności jedynie po uzykaniu opinii i zgody personelu medycznego.

PLAN OPIEKI - DLACZEGO JEST WAŻNY?

Dostosowuje się do obrazu klinicznego

Charakter codziennej opieki związany jest z odczuciami zgłaszanymi przez pacjenta. Odczucia związane są z prostymi oraz bardziej złożonymi objawami. Choroba ustępuje lub rozwija się, wpływając na osłabienie lub nasilenie objawów. Zależnie od istoty schorzenia, a także chorób współistniejących, szuka się rozwiązań w postaci udogodnień, technik interwencyjnych, czy manewrów poprawiających komfort i łagodzących objawy. Odpowiedź na rozwój choroby, poprzez dostosowanie aktywności, wpływa na samopoczucie i usprawnia proces leczenia.

NEUROLOGIA